Cercar en aquest blog

diumenge, 11 de setembre del 2011

Primer dia d'escola, primer dia de la biblioteca

Calendari del curs escolar a la Biblioteca i uns quants poemes per començar. 

Un bon començament, oi?




Uns quants poemes dedicats a la Biblioteca:





Abecedari de la Biblioteca
(Júlia Costa)

Arbre de tardor, cada fulla un somni,
Boira de llegendes i de bells instants,
Cançons dels joglars d’antigues muntanyes,
Dunes del desert i sorrals llunyans.
Enigmes, misteris, una endevinalla,
Fars en la tempesta de l’avorriment,
Goges, dones d’aigua, minairons i bruixes,
Hostals dels camins, on dorm el present.
Imaginació, vestida de plata,
Jocs per a les tardes de pluja o de fred,
Llum de lluna tendra, tinta de nit fosca,
Monstres, gegants, ogres, bous d’en Patufet.
Noves cantarelles i noves rondalles,
Or al cofre ocult d’un pirata bo,
Poemes d’avui, per als nous poetes,
Quimeres, meduses, i un peix volador.
Romanços que canta un noi sense pressa,
Silenci! Que passa, l’àngel dels lectors,
Torres encantades, castells i princeses,                                   
Urpes de tarasca i vaixells als ports.
Vinyetes de còmic damunt murs de pedra,
Xemeneies blanques, fum de tots colors,
Zum-zum de l’abella, a un llibre de flors...

...lletres i paraules, a la biblioteca,
meva, teva, nostra, plena de tresors.

A estones em fa pessigolles,
altres són carícies tendres,
el resseguir del seu dit
pel camí de tantes lletres.

Ales de papallona
que s’aturen i aletegen.
S’entrebanquen, i segueixen
pel camí de tantes lletres.

Em fulleja, em remena,
el que dic es vol aprendre.
Ara em penso que ha escollit
algun poema…

I a mi què més se m’endona,
si quan va passant els dits
sento que ens anem fent amics
i la galta m’acarona.

-M’enduc aquest, senyoreta!
-Has de parlar fluixet,
que estem a la Biblioteca


In the  library / En la biblioteca (Ilustración de Rie Nakajima)


Els llibres
(Joana Raspall)

Arrenglerats
en els prestatges
semblen soldats
o personatges
tots enrampats.
Si en prens algun
veuràs que són
una altra cosa.
Dintre la mà
seran un món
que es badarà
com una rosa.


Poemes i imatges trobades als blog de Pinzellades al món i Poesía Infantil i Juvenil